Bad, basturasism och filmfestival



Kommentarer
Postat av: Kamilla

På ett sätt kan man förstå äldre människor att dom tänker väldigt trångsynt på människor som har en annan kultur, religion, hudfärg o.s.v. Men det är absolut inget försvar mot det han sa! Tycker det var hemskt onödigt sagt & rasistiskt! Och vad har han med det att göra egentligen? Blir han lidande på nåt sätt eller?

Man ska ha respekt mot dom äldre, men om dom inte visar respekt tillbaka till sina medmänniskor så förtjänar dom det inte heller.

Känner igen mig i det där att inte ta tillfälle i akt & konfrontera en människa som beter sig jävligt. Jag brukar kunna det men just den här gången så lyckades jag inte. Jag stod i kön på Willy's & en mycket äldre man/gubbe stod framför mig & framför han en ung kille som hade problem med att fixa ett refill till sin mobil. Det var något med Comviq kompis & att han inte kunde ha det för han hade en sån där konstig mobil o.s.v. Så han traskar iväg. Gubben skrattar då & säger till kassörskan. "Haha, ja det är inte lätt för dom där att gå från bongotrummor till sånna där grejer inte!". Jag blev så arg & ångrar att jag inte sa till på skarpen att "så där säger man inte!". Och det var fler än jag som reagerade kan jag lova.

Nä, ibland blir man bara så besviken på människor.

2012-02-03 @ 21:36:30
Postat av: Eva

Underbart att simma! och mycket bra motions sätt eftersom man tränar hela kroppen. (har jag hört..hehe) Ja du..så tråkigt att min lilla Hannah inte mår bra. Och det värsta är att hon har en smärtgräns som inte är av denna världen..så när hon har ont har hon verkligen ont. Jag minns när hon var liten och hade ont i magen..men hon skulle tvunget gå till skolan, så jag fick bråka en god stund med henne innan vi åkte till vårdcentralen. Väl där visade det sig att det blev akut operation av blindtarmen. Sedan dess är jag livrädd när hon har ont. Nog om det och oss. Du är verkligen en fantastisk människa som verkar bry dig så mycket om allt och alla! Vi verkar lite lika med det du och jag. När jag hör någon prata om något som egentligen inte rör mig..så kan jag nästan se i mitt huvud hur en film spelas upp med allt bra jag säjer till personen..eller ibland t.om gör mot personen. Men tyvärr oftast..så stannar det där..och sen precis som du sitter jag och har dåligt samvete över att jag inte gjorde nåt bakefter. Men vet du..min mor sa alltid till mig

-Men lilla stumpan...du kan väl inte bära hela världens elände & bekymmer på dina axlar!

Sköt om dig nu goe Stellan så hörs vi snart igen. Kramar <3

2012-02-04 @ 09:54:42
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, du är så himla härlig och så himla DUKTIG! Man blir sååå peppad och glad av dig! Keep of the good work!

2012-02-04 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0