Pluggsvacka, del. 2



Kommentarer
Postat av: binisen

HEJ STELLAAAAAAAAAAN!! :D



Jag kan svara på det där med laktosintollerans. Jag har blivit det efter operationen, men ser inte det som ett stort problem direkt då det gäller mest mjölk.

Bönor och sånt som är fiberrikt mår ju bara magen bra av :) även efter op :)



Jessica! Nu blir det en komplikationshistoria.

De komplikationerna jag fick är INTE de vanligaste, så du ska inte bli rädd. Men alla sorts komplikationer KAN såklart inträffa.



Det som hände mig var att en/flera? häftklammrar i magen där de hållt på och gojsat lossnade och rev upp en liten bit.

Detta hände dag tre som opererad.

Jag hade jätteont och fattade inte vad det var, gick omkring på avdelningen hela dagen då sköterskorna sa åt mig att göra det ifall om att magen inte kommit igång.

Blev nedskickad till röntgen och de kollade slarvigt på plåten och trodde att det bara var lite vätska.

Jag började spy blod runt 18,00 på kvällen och fick åka ned till en andra operation. Fick då en dräneringsslang både i näsa till nya magfickan och en genom magen till stora magsäcken. Låg på Intenstiven ca två dagar efter det.



Ca en vecka efteråt så upptäckte de att jag hade en vätskeansamling i nedre delen av buken som jag fick efter andra operationen, den hade orsakat en inflammation som gjorde att jag hade ganska ont (men inte lika ont som första) så det blev en tredje operation (men denna gången blev det vaginalt), och mådde till slut bra.



Jag har ju ändå haft tur som fick läkande komplikationer.

Så är läkt idag, har lite känsligare mage än vad andra GBP opererade har (förmodar jag). Men det är sånt man lär sig leva med.



Något anat man kan vara mer känslig mot efter operationen är äppelskal, surare produkter, ljust bröd och sånt då de kan orsaka besvär som liknar gallsten.



Man ska veta vad man "offrar" med en sådan här operation helt enkelt. och det är som att starta ett helt nytt liv med nya smakupplevelser. Jag hatade tex lakrits innan, men nu älskar jag det!



Sorry Stellan...blev långt :O



Men detta var mina lilla story. Vill du veta mer så är det bara att maila mig! [email protected]

2012-04-23 @ 16:57:19
Postat av: Pär

2012-04-25 @ 22:29:49
Postat av: Pär-Johan

Varsågod!!!!

Lite synd att jag inte hittade en med styrka men kanske går att byta ut glaset =)



Och tack för den fina födelsedagssången! =P

2012-04-25 @ 22:34:51
Postat av: Zamsa

Ja, så där går det när jag försöker skriva om hur man ska hitta sin motivation när man själv är så stressad att man knappt vet va man heter.

Det jag menade var att man ska se det som det är. Inte förstora saker och ting, utan hålla dom så simpla som det bara går.

men som det är nu funkar inte mitt råd på mig själv, med drygt en månad kvar innan "studenten" så är det rena kaoset!

men men

Här kommer en liten fråga angående allt,

jag menar finns det någon mat som du själv gillar min inte din kropp pga operationen?

kram kram längtar till söndag!

2012-04-26 @ 21:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0