Besök på Sahlgrenska

07.30 fick jag fylla i ett formulär där jag skulle bedöma mitt hälsotillstånd. Svårt!
Omkring 08.00 kallades jag för att tala med en sköterska. Hon var JÄTTESNÄLL!!! Jag fick bra kontakt med henne.
Därefter, runt 09.00 fick jag sitta med på ett gruppmöte där vi fick information av sköterskor och dietist om livet efter operationen och sånt. Jättebra det med!
Sedan kallades jag för att tala med en läkare i enrum. Jag hade inte så många frågor.
Därefter fick jag tala med dietist i enrum. Hon var också jättesnäll och duktig! Svarade på alla frågor utan att tveka.
Sedan gick jag upp till en annan avdelning där jag fick ett hetsigt samtal med en stressad bedövningsläkare (som tydligen tycker att jag ska raka av mig skägget). Jag fick min journal med mig och gick tillbaks till första avdelningen. Lämnade därefter journalen till den sköterska som jag träffat på morgonen och sa hej då.
Jag var klar omkring 11.30.
Allt tog m.a.o. 4,5 timmar (beräknad tid var 5 timmar).
Jag fick chansen att samtala en del med andra patienter. Det var väldigt skönt. Förhoppningsvis så återser jag dem vid någon återträff :-)
En man sade "vi syns när jag är tunn som en sticka" och skrattade. Det var en väldigt förväntansfull stämning i gruppen.
07.30 fick jag fylla i ett formulär där jag skulle bedöma mitt hälsotillstånd. Svårt!
Omkring 08.00 kallades jag för att tala med en sköterska. Hon var JÄTTESNÄLL!!! Jag fick bra kontakt med henne.
Därefter, runt 09.00 fick jag sitta med på ett gruppmöte där vi fick information av sköterskor och dietist om livet efter operationen och sånt. Jättebra det med!
Sedan kallades jag för att tala med en läkare i enrum. Jag hade inte så många frågor.
Därefter fick jag tala med dietist i enrum. Hon var också jättesnäll och duktig! Svarade på alla frågor utan att tveka.
Sedan gick jag upp till en annan avdelning där jag fick ett hetsigt samtal med en stressad bedövningsläkare (som tydligen tycker att jag ska raka av mig skägget). Jag fick min journal med mig och gick tillbaks till första avdelningen. Lämnade därefter journalen till den sköterska som jag träffat på morgonen och sa hej då.
Jag var klar omkring 11.30.
Allt tog m.a.o. 4,5 timmar (beräknad tid var 5 timmar).
Jag fick chansen att samtala en del med andra patienter. Det var väldigt skönt. Förhoppningsvis så återser jag dem vid någon återträff :-)
En man sade "vi syns när jag är tunn som en sticka" och skrattade. Det var en väldigt förväntansfull stämning i gruppen.

Kommentarer
Postat av: starsprinkle

Spännande det ska bli att se hur du förändras :)



Och btw ,du verkar vara så sjukt jävla mysig.

En sån människa man vill umgås med och krama på :D

2011-10-20 @ 07:10:08
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Postat av: Bambii

Jag har följt din Bdb/Dayviews ett pra tag nu för att du verkar som en så cool person. Vet hur du har sett ut och hur du ser ut nu och du verkar som en mycket mysigare person nu xD

Men det kan bli kul att se hur mycket du förändras efter operationen, ett stort lycka till från mig :3

2011-10-20 @ 09:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0