Avsnitt 3: ALLA GODA TING I TRE


Kommentarer
Postat av: Binisen

Hallojsan! :)
Jag tror nog att vissa hobbys inte ska böi yrken då det (som du säger) tar bort tjusningen med det.
Mit drömjobb brukar de flesta rygga bakåt till när dom hör det. Har tre delar som jag kan tänkas bli.
nr1. Obduktionstekniker/Obduktionsassistent.
nr2. Begravningsentreprenör
nr3. Kyrkovaktmästare.
Så när jag blir "friskförklarad" så ska jag börja plugga! :)
KRAMA SÖTSTELLAN!!!!!!

2012-11-05 @ 09:38:39
Postat av: Zamsa

Hej Stellan :)
länge sen jag lämnade avtryck så here we go :)
drömyrken är för mig något som man älskar, ett yrke man brinner för som får en att må bra som människa. Jag hittade mitt dröm yrke i somras faktiskt. Jag Jobbar på ett ålderdoms hem, och det ger mig så mycket. När jag jobbar så vet jag att jag är med att gör den sista delen av någons liv bra. Jag har aldrig mått så bra som jag gjorde under den perioden. 103 kr/h men ändå mitt drömyrke :)
kramar på dig

2012-11-05 @ 17:06:30
Postat av: Malin

Hej Stellan :D
Jag vet inte riktigt om jag skulle vilja arbeta på scen eller i film. Båda har sin charm, men jag känner att på scen är mer "skarpt läge" och respons från publik är ju helt fantastiskt! Tråkigt att missa det i en film, men samtidigt så finns det möjligen mer utrymme att utveckla en karaktär. SÅ mitt svar är; jag vill prova båda! :D
Drömyrke innebär för mig att det är en dröm jag aldrig kommer släppa taget om, men det är så osäkert ekonomiskt så jag känner att jag behöver ha en reservplan utifall att det inte skulle fungera. Tråkigt att det ska vara så, men konkurrensen är ju väldigt hård. Så just nu spelar jag teater på amatörnivå och är lika glad för det :).
Och stjäl på!
Ny fråga: om alla lagar och regler försvunnit, vad hade då varit det första du gjort?
Klura på den du :D.
Ha en fin dag!

Kram från Malin

2012-11-06 @ 09:09:43
Postat av: Ce

Halloj!
Mitt drömyrke är präst i svenska kyrkan. Kommer från en ickereligiös familj, och konfirmerades på eget bevåg när jag var 15. Sen dess så var jag övertygad om att det var ju präst jag skulle bli. Har pluggat i fem år på universitetet och har ett halvår kvar, men har tagit en paus för en GBP (hoppas på det iaf!). För mig hqr det egentligen varit enda valet, det är ju inte särskilt bra betalt (dålig ekvation när det kommer till 200 veckors studiemedel), men för mig är det det enda alternativet. Jag tycker att kyrkan brhöver fler piercade,tqtuerade flatpräster som moi :-)

Btw, jag tror du skulle passa kanon i P3 :-D

Ha en fin dag goa stellan!
Kram Ce (uttalas som bokstaven C :-)

2012-11-07 @ 03:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0